Friday 22 August 2014

Petua: Menghilangkan Parut Di Muka

assalamualaikum

Hari ni aku nak share petua untuk menghilangkan parut-parut degil kat muka. Aku memang menci tengok parut-parut ni yang suka sangat bertenggek kat muka dan tak pandai-pandai nak hilangkan diri. Dengan adanya parut, maka confident level aku akan menurun dengan mendadaknya sehinggakan aku jadi malu nak berhadapan dengan masyarakat luar sana. Cukup la mukadimah aku untuk post  kali ini. Lets check it out the tips.
  1. Kisar timun dan tapiskan airnya. tampalkan hampas timun pada muka. biarkan setenegah jam. kemudian cuci bersih muka anda dengan air bersih.
  2. Tumbuk sehelai daun sirih muda. tempekkan pada muka terutama pada bekas bekas jerawat. setelah kering, cuci muka dengan air bersih. amalkan 3 kali seminggu. 
  3. Cuci bersih daun pegaga bersama akarnya sekali. giling hingga lumat. campurkan dengan bedak sejuk dan sedikit air. lumurkan ke bahagian berparut.

Selamat mencuba dan mencantikkan kembali wajah korang. Bagi aku, lebih baik guna barang-barang yang organik macam ni sebab dah terbukti tiada bahan kimia yang kita tak tahu mungkin membawa mudarat di hari kemudian. Malah, barang-barang organik ni lebih murah & jimat.

*Terima kasih sudi membaca.

                                                                  PESANAN PENAJA



No comments:

Post a Comment

Komen yang baik-baik je yew.
Terima kasih sudi komen.. ^_^