Friday 13 July 2012

GIRL SECRET~

~assalamualaikum~
datang bulan, period, haid, bendera merah, bulan mengambang dan sewaktu dengannya adalah membawa maksud yang sama...
tapi, bila si PERIOD ni datang, dia datang dengan package yang bestt sgt... period + period pain..
sapa yang penah rasa sakit senggugut mesti faham kan rasa sakit tu...
ada yang sakit sampai tak boleh bangun, muntah-muntah, dan macam-macam lagi..
alhamdulillah, aku tak mengalami period pain yang teruk sampai kena telan ubat bagai...  syukur
tapi hari ni lain sikit tetiba senggugut yang datang memang buatkan aku rasa nak menjerit satu dunia...
nasib baik masa senggugut tu aku tengah membusy-kan diri update file untuk BOSS g meeting dengan GM dan BOSS pulak tak da dalam office.. so, terbantut kejap kerja... alahaiiiiiii, x cool nya aku.. terus rasa macam budak-budak yang baru 1st day datang bulan.. oh, damm!!
selalunya bila datang senggugut ni, aku memang TAK AKAN buat kerja langsung.. duduk diam-diam ala2 budak skema.. hahhaha
kat office pulak hari ni banyak kerja dan membuatkan aku banyak mengguna anggota kaki + tangan + otak + mulut ++++++ korg plus la sendiri... hahaha
bila banyak kerja ni tak rasa masa jalan macam siput... sedar-sedar dah nak balik... yehaaaaa
5 minit nak balik, aku pon cepat-cepat shutdown komputer, tukar pakai selipar dan angkut beg comel + cabut la balik...


ok, ni nak kongsi tips mengurangkan sakit senggugut :
1) berzikir, cuba bertenang dan jangan terlalu fokus kepada sakit.
2) makan makanan yang mengandungi vitamin B1 seperti daging, bijirin sarapan, daging
3) rendam hirisan air halia dalam air panas dan biarkan sejuk. kemudian, minum.
4) urut di bahagian perut, belakang, dan pinggang.
5) amalkan minum air sejuk setaip pagi selepas bangun tidur
#selamat mencuba#




saja uplaod gambar masa kat perth tanda aku RINDUU sgt nk g lagiii


 



 
 
 

2 comments:

  1. thanks dengan tips nie. best nye dapat pergi australia

    ReplyDelete
  2. sama-sama dik...
    besttt... insyaallah, ada rezeki nnti nina pon blh pegi~

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik je yew.
Terima kasih sudi komen.. ^_^