Monday 29 June 2015

RESEPI : BUTTER CAKE MUDAH

~assalamualaikum~

ok, dah lama tak kongsi resepi kan? so, hari ni nak belanja resepi butter cake yang paling senang di dunia. kenapa senang? sebab aku suka masak benda2 yang senang dan yang paling penting sedappp! bahan- bahannya jugak senang bangat..

bahan-bahan: untuk menyenangkan aku, korang kena beli tepung kek butter cake seperti di atas dan boleh baca & hafal bahan-bahan yang diperlukan. di belakang kotak kek tersebut ada di beritahu bahan-bahan dan jugak cara-caranya. senangkan? (motif: malas nak taip 1 per 1)

bahan yang diperlukan : whipping cream, jem & buah strawberi tu untuk garnishing je



bahan yg siap dipukul


kek butter yg siap di bakar


after decorating
well, aku sebenarnya nak decorate kek ni jd macam kat bawah ni. malangnya, buah strawberi tak berapa nak banyak pulak dalam peti sejuk. aku mai campak je apa yang ada dalam peti sejuk tu. ada jem strawberi dan yg putih keliling tu aku paipkan whipping cream yang telah dipukul dalam mixer.

nmpk sangat jauh beza kek aku dengan kek kak azlita yg super cantik!
#selamat mencuba#
#tepung kek nona tu murah & sedap RM8.50 je pon, cuma korang kena beli buttercup & telur 4 biji je#
#aku dah cuba banyak kali & hasilnya memang sedapp#

2 comments:

  1. Dua2 nampak sedap.. fifie singgah follow sni.. hit me back ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi fifie.. Try la buat, double confirm sedapp.. TQ follow.. saya follow awak jgak

      Delete

Komen yang baik-baik je yew.
Terima kasih sudi komen.. ^_^