Wednesday 18 December 2013

surah Ta-ha

~assalamualaikum~

minggu lepas boss aku bercuti lebih kurang seminggu. walaupon dia takda kat ofis, tetapi setiap hari dia akan monitor pekerja dia. macam aku pulak hari-hari dia call dan suruh hantar report. stress! kadang -kadang aku jadi tak faham dengan mood boss yg selalu angin satu badan. sampaikan aku sendiri takut nak ambik cuti!

last 2 days, ofismate ajak g makan-makan kat kedai yang menghadap laut. konon-konon nk lepaskan tension kerja. tapi masa tu aku rasa tak sedap badan. tapi demi tak nak menghampakan kawan, aku gagahkan jugak ikut. lepas balik ja rumah, badan aku memang panas. Demam! aku mandi dan terus tidur berselimut dan bersweater.

disebabkan esoknya aku terlibat dengan event training fire prevention utk staff, aku kuatkan semangat g kerja walaupon dengan suara lain, muka pucat dan badan panas sikit. at last harini aku terpaksa ambik cuti sebab memang dah tak larat nk g kerja. yelah bila demam lidah pon rasa pahit, makan pon tak lalu. so, mana ada tenaga nak kerja? erm....

memandangkn boss aku lately mood dia tak menentu, so setiap kali mai keja aku amalkan baca surah ta-ha. surah ta-ha dia bagus sebagai pendinding diri, melembutkan hati. aku baca doa ni beserta niat agar boss aku lembut hati dan tak marah-marah..


~sekian, wasalam~

No comments:

Post a Comment

Komen yang baik-baik je yew.
Terima kasih sudi komen.. ^_^