Saturday 29 August 2015

Tips: DIY/ Gubah Hantaran

~assalamualaikum~

cuti sekolah makin hampir, so makin banyak lah majlis kenduri-kenduri yang kena attend. Bagi yang akan mengadakan majlis perkahwinan atau pertunangan, mesti akan pening kepala untuk menggubah hantaran. Tetapi bagi yang ada bajet besar, just tempah kat wedding planner, bayar dan siap. Untuk yang taknak membazir, atau bajet tak berapa nak banyak, boleh menggubah sendiri hantaran.

Now, hakak nak share hakak punya cara gubah hantaran yang super duper senang & cantik. As you know, baru-baru ni adik hakak bertunang & hakak la yang menggubah hantaran beliau yang cerewet yang amat tu! tension hakak niiii....

Hakak tension la sebab adik hakak tu punya cerewet, memang hakak kekadang tak boleh tahannn... Dah bermacam design hantaran hakak tunjuk nak buatkan untuk dia, tetapi dengan slamber biawaknya dia REJECT... hancur hati hakak ni... menangis dengan bantal busyukk...

Oklah, hakak taknak merapu panjang-panjang, meh la hakak nk tunjuk sikit hantaran yang hakak gubah untuk adik tersayang ni.


ok, kalau rasa hantaran hakak ni cantik, high 5 sikit.. at last, adik hakak setuju la dengan design yang ni.. hakak pon boleh tidur dengan lenanya..

cara nak gubahnya senang je,

bahan yang diperlukan:
 1. bunga tisu boleh refer kat SINI
 2. daun tiruan
 3. stelefom 4 segi
 4. renda
 5. kertas pembalut

cara-cara

1. balut stelefom dengan kertas pembalut dengan kemas.
2. lilitkan bahagian tepi stelefom dengan renda yang cantik.
3. letakkan barang hantaran atas stelefom.

coklat cadbury tengah tunggu turn untuk dicucuk bunga-bunga cinta

4. cucukkan bunga tisu dan daun sebagai hiasan.


so, siap dah hantaran korang.

hantaran adik hakak



selamat mencuba!

#maaf dengan penulisan yang agak OVER kali ni#






No comments:

Post a Comment

Komen yang baik-baik je yew.
Terima kasih sudi komen.. ^_^