Friday 15 November 2013

kenduri

~assalamualaikum~

hari ini merupakan hari yang di tunggu - tunggu oleh majoriti budak sekolah. Esok bermula lah episod cuti sekolah panjang yang hampir sebulan lebih. yaahoooo..... (aku pon secara officially bercuti jd supir hantar adam + adik ke sek)... syokkknya!!!!!!!!!!!!!1

bila cuti sekolah bermula, maka bermula la adegan susun kalendar untuk menghadiri undangan kenduri perkahwinan si polan dengan si polan... super duper syokk dpt mkn nasi minyak wei!!!!

apa yang aku rasa dan perhatikan majlis kenduri zaman sekarang yg maha canggih, zaman 4D, zaman pkai smart phone (aku ja x pkai smartphone) dan blablabla.. zaman sekarang semua nak cepat, express katanya sampai aku pon kadang-kladang tak rasa meriah kenduri even kenduri sebelah rumah... hahhahha (kejam gila).

bukan apa, kebanyakkan sekarang kenduri banyak menggunakan khidmat katering (senang kerja orang cakap). tapi kalau zaman dulu, serius aku rasa memang meriah walaupon kenduri tu rumah kat kampung sebelah... aku ingat lagi, dulu aku penah ikut arwah tok p tolong kat rumah kenduri. tok aku bawak kawan-kawan dia sambil masing-masing pegang pisau di tangan (bukan nak bunuh pengantin tau) tapi nak pegi tolong potong bawang, sayur-sayur, siang ayam dan sebagainya. tuan rumah pon hidangkan air teh o, biskut kering dan macam-macam lagi.

rindu nak merasa kemeriahan kenduri zaman dulu-dulu. meriah + syok + happening gila!!! agak - agak kenduri kawin aku macam mana la rupanya??? ermmm... (sambil merenung masa depan)


#jom kembalikan kemeriahan kenduri dulu-dulu.. tolong menolong amalan mulia#

No comments:

Post a Comment

Komen yang baik-baik je yew.
Terima kasih sudi komen.. ^_^