Monday 11 March 2013

ujian

hidup manusia tak pernah sunyi dari ditimpa ujian. samada ujian berbentuk kesusahan mahupon kesenangan. namun di sebalik ujian yang diberi, terselit seribu hikmah yang kadangkala sukar untuk dimengerti. sebagai hambaNYA, ujian yang diberi adalah sebagai tanda kasih sayang ALLAH swt. 

aku di uji lagi.. entah kali keberapa aku diuji.. ermmm... kadangkala aku rasakan dunia ni tak adil untuk aku.. tapi, walau sehebat mana ujian yang di beri, aku redha dan pasrah.. hanya doa yang menguatkan diri aku untuk meneruskan kehidupan yang entah bila akan berakhir.. aku tahu, aku manusia biasa yang akan menangis bila sedih, ketawa bila gembira.. 
kali ini, aku bawa hati yang lara dan terluka ke genting highland bersama kawan sekerja untuk menghilangkan lara di hati.. aku bergembira sepuas hati.. aku buang segala sakit di hati..kini, aku bangun kembali, menjadi diri sendiri yang lebih tabah dan kuat menempuh kehidupan yang penuh onak dan duri... aku percaya dengan hukum alam, baik dibalas baik, dan buruk dibalas buruk..

ya ALLAH, kau bantulah aku memahami hikmah yang tersembunyi di sebalik apa yang KAU takdirkan untukku.. 











No comments:

Post a Comment

Komen yang baik-baik je yew.
Terima kasih sudi komen.. ^_^