Wednesday 4 April 2012

dunia baru~

pic from google
golden sand beach hotel









~assalamualaikum~
tak lama lagi saya akan mjalankan latihan industry @ LI
tempat LI : Golden Sand Beach Hotel Penang
actually, nervess sangat nk praktikal..
lg2 lpas tahu yg sepanjang praktikal nanti hanya english sahaja bahasa pertuturan
adoiii.... dh la english masih merangkak2 lg
tp saya kena kuat, baru kena cabaran mcm ni, belum lg masuk praktikal..
takkan saya nk give-up??
apa2 pon kena siapkn diri dgn ilmu yg cukup sblm LI
insyaallah klau blh perform dgn baik, kemungkinan besar utk diserap sbg pekerja tetap cerah..
so, tak nak lepaskn peluang ni...
saya akan cuba perform sehabis baik..
dlm masa 3 bulan berpraktikal nanti, sebulan setengah saya akan berada di bahagian HR, sebulan di FINANCE, 10 hari di HOUSEKEEPING....
bg saya ni permulaan cabaran yg cukup hebat...
sbb 1 bulan saya akan berada di finance department, saya kena tahu bab cost control...
lepas ni memang kena selak balik buku2 accounting...
apa2 pon, harap dapat buat yang TERBAIKK..

ni la log book yg akan saya catat apa yg saya belajar 2 buat kat tmpt praktikal~

 



2 comments:

Komen yang baik-baik je yew.
Terima kasih sudi komen.. ^_^